web stats
View My Stats

The Funny World of Pets 2 – Full Movie | Simon Hill, Thomas Freely, Carmen Piroli

caption

(cheerful music) – Come on, Frank, the rain stopped, the TV's back on, and we're all together having a good time. What more could you want? – A bag of money and a plane ticket. (laughing) Did I miss something? – Always. Never stop being you, Frank. – Well, chickens!
– Oh, great. – Jerry loves chickens, they
remind him of farm life. – Are you sure? I thought it was because
they're simple, like him. – Chickens are not simple, parrot. They're just as smart as
you, minus all the fuss. Check it out. (upbeat music) (chicken clucking) – Chickens are so cool. I love chickens! – Good for you. Well, at least this
day's almost over, huh? – Oh, Frank, why do you have
to be such a dark cloud? – The dark clouds were earlier
while you were sleeping. – I know, let's play a
game to occupy ourselves 'til our owners get home from work! – Okay! – If we play hide-and-seek,
would you try to find me? – Of course.

That's what hide-and-seek's all about! – All right, forget it. – What about charades? – Yeah! – Eh, why don't you two chase
your tails, or something? I'm getting tired. – Did you ever wonder what
we'd do without "Funny Pets"? – You mean like, get a life? Do something productive? – Oh, Frank, I could see if we
were watching bad television or some dumb sitcom, but
"Funny Pets" is entertaining and informative, it's a good time that happens to be highly
educational to boot. – And it really showcases
how unique each animal is. We're all so different from one another, yet we share a lot of the
same behavioral traits as creatures sharing this big,
beautiful planet together.

– What's gotten into you two? – Where's this utopian mood coming from? – Every once in a while
we should take a step back and look at all we have, and all there is to be
thankful for, don't you think? – Is it the holidays or something? – No, we're just really blessed to have such good friends
and so many wonderful animals to learn about everyday. – I see your point.
– You do? – Sure! If I was a quadruped stuck on the ground, wearing an itchy coat all the time, I'd gaze up at my colorful
winged parrot friend and be like, "You are so lucky." – That's not exactly what
we were thinking, Frank.

– Eh, I'd read between the lines. – You're incorrigible. – Oh, I don't know what that word means. – Look it up. – The point is, no
matter what our species, breed, diet, or habitat is– – Whether we're birds in the
sky, cats and dogs on land, or fish in the sea, we're all family. – We're all one under the sun. – You guys aren't
starting a band, are you? – Hey, the new "Funny Pet." What is that? – Oh wow, that's my cousin, Chadwick.

I haven't seen Chadwick in years. – But that's a fish. – [Frank] A parrot fish, to be exact. (cheerful music) – You're related to a fish? – Oh, come on. – Well, let's not get carried away. He's like, my third cousin. – You know, after getting
a good look at them, there are a lot of similarities between you and the parrot fish, Frank. – They are kinda handsome,
I'll give 'em that. – I meant markings,
behavior, things like that. – Yeah, they're handsome too, though. – And they're eyes are
kinda beady like yours. – Is that so? Well, take a look at this guy here. He's just lounging
around on the sea floor. Reminds me a lot of someone I know.

Hmm, who could it be? – Lobsters. They look like somebody you know? Who could it be? I don't know, let's see. (bright music) Lobsters are incredible! Who knew they were so complicated? – Every animal has a lot more to offer once we look past the surface. – You mean, there's more
going on than meets the eye with an animal who does nothing but eat, sleep, watch TV, repeat? – That's exactly what I'm saying, Frank. Take whales for instance. Did you know that humpback
whales produce underwater songs of such complexity and acoustic skill that scientists are
still baffled to this day about how and why they do it? – Somebody oughta get
'em to the Grammys, yeah? – You're impossible.

(exciting music)
(waves crashing) – Wow, whales are amazing, you guys. That was really inspiring! After watching that
I'm thinking of working on my own yodeling. – Oh no, please, don't do that. – I'm actually gonna agree with
Frank this one time, Jerry. Your yodeling doesn't need– – Anything, it's fine just
the way it is, in memory. – In fact, it's better in memory. – Yeah, it wouldn't be nearly as special if we heard it everyday. – Are you sure? Because it's been a while since I– – [Mandy And Frank] We're sure. – Oh, okay. – Phew. (Jerry clearing throat)
(howling loudly) – All right, that's it. From now on, we watch TV on mute. – Agreed.

(birds squawking)
(slow music) – Whoa, look at those guys, they're huge! – [Mandy] Some people even
keep alligators as pets. – What? Are you kidding me? Alligators just eat people, don't they? – Only if you don't watch it. – Wow, well, I'd say keep
your eyes on those guys if you decide to keep them around as pets. – I know, right? – I tell ya, there's a
tons of pets out there and some folks keep alligators. Wild. – You don't ever wanna see
those alligators in person, and definitely not up close. – It takes a special kinda person to keep an alligator as a pet.

– You don't wanna meet
that person, either. – You don't have to convince me, guys, it's just wild to think there
are different kinds of pets all over the world. – Well, I tell you, a whole
big wide world out there, and the two of you
spend all day, everyday, in this one little house. You haven't seen any of
these animals in person. – Us? What about you, Mandy? You haven't seen alligators
in person, either. – And I don't wanna. Say, what other strange
animals are out there people keep as pets? – Oh, there's tons. Check some of those out on "Funny Pets". (cheerful music) – [Frank] Whoa! Check those guys out. – Strange sorts.
– all kinds, that's for sure. – Aren't they crazy looking? – Wow, you're not kidding, they sure are.

– They're not as crazy looking as my Uncle Pat, I'll tell you that. – What did you Uncle Pat look like, Frank? – Uncle Pat was half
cockapoo, half cockatoo. – Half what? – You just call my uncle a halfwit? – No he didn't, you just
confused him, that's all. – Cackapoos and cockatoes, and whatnot. – Oh, right. I guess dogs aren't as
exotic as birds are. Not as many wacky breeds. – That's not true at all, Frank. Have you ever seen any Asian breeds? Talk about wild and crazy dogs. (bright whistling music) – See what I mean? I never even knew all
those dog breeds existed. – Welcome to the world, Jerry boy. – Wow. Are there any cats that
are that strange out there? – What? The cats are the strangest of all. What a bunch of weirdos. – (clearing throat) Excuse me. – Sorry there, feline, but
if the collar fits, wear it. You ever heard of the munchkin cat? – The munchkin cat? No, it sounds dangerous. – It isn't dangerous at all. My second cousin was a munchkin. – Really? – Yes, really. Her name's Lilieput, and she
holds the Guinness World Record for being the shortest
living cat in the world.

– Really?
– Really? Is it so difficult to comprehend that I might be related to
a cat of some notoriety? – What did she just ask? – I'll explain later. Point is, there are a lot of bizarre and exotic cats out there in the world. Look, here's some of them now. (upbeat music) – Good golly, what a totally weird, wild, fun world of pets out there. – That's just the tip of
the iceberg, Jerry, my pal. You ain't seen nothin' yet. Wait 'til you get a load of desert life. – Just when did you get so worldly, Frank? – Me? I'm a parrot. We're the very definition of worldly. Ask around, there's no more
exotic animal in the pet store. – Mm-hmm. Well, from what I know, you were born and raised in captivity, and you went straight
from the bird sanctuary to the pet store, and straight
from the pet store to us.

So, your vast knowledge of
the world and all its animals comes from watching TV, just like us. – Well, looky here, "The Craziest
Pets on Earth" is up next, prepare to be educated, quadrupeds. (upbeat electronic music) – I've heard some folks
keep big cats as pets. – Wait, what? Who in their right mind
would keep a lion as a pet? What kind of fun could they have with it? They aren't like toms or tabbies, lions only do one thing, hunt, and eat, and scratch.

– Hmm. But that's three things, Mandy. – I know, I know, Jerry,
but you get the idea. – Yeah, he gets it. Don't you, Jer? – Yep, I'm shuttering at the mere thought of sharing this place with a big lion. I mean, Mandy here is a cat enough for me. – Eh, sometimes a human needs a pet that has a little more to offer than marathon napping, or
eating the expensive soft food their owners buy them with
their hard-earned money. – That's low, Frank, even for you. (Frank squawking) Low. – Yeah, whatever. Like I said, the animal kingdom's vast, and there's lots of humans on our planet. We all gotta coexist. You know what I mean? People like pets, pets like
people, they go well together.

– Like peanut butter and jelly. – Yeah, sure, if you like. – I do like. I like peanut butter and chocolate, too. What's that candy called? – You mean the candy that you got into and ate way too much of last Halloween? – Yeah, that candy! – Peanut butter cups, and you know, chocolate's really not
good for dogs, right? – It did make me pretty sick
now that you mention it. – Well, hopefully you learned your lesson. – Yeah, like, don't be such a dog and eat everything in sight. Sooner or later it catches up to ya. – Oh, speaking of chocolate, I
can't wait to have some more! – But you know who can
eat anything in sight? – [Mandy And Jerry] Who? – Raccoons.

– Raccoons? The only way they get into a house is if they break into to raid the trash. – That's what you think. There's so many wild and
wacky creatures out there who can cause all type of ruckus. Gotta love 'em all. Hey, here are some on "Funny Pets". (cheerful music) – Those critters sure do
make life interesting.

Wacky and wild, all right. – Yeah, it makes me proud
that I'm so easy to live with. – Oh boy. – I mean, you have to admit, I am the lowest maintenance
pet of the three of us. – I'll give you that. But you know who the lowest
maintenance pet of all time is? – Who?
– Who? – Reptiles. – Reptiles? You mean snakes? Lizards? Ew! – (laughs) Yep, that's them.

Don't believe me? Just watch.
(upbeat music) – Well, I don't see how
that proves reptiles make better pets than us cats. They're slithery and scary. – I'll say. They sure look fun to chase, though, I mean, playfully. Wouldn't wanna hurt those little fellas. – Oh, they are. Not that you landlubbers
could ever catch 'em. – Bah, cats can catch anything that moves. – Yeah, and dogs ain't so bad, either. – But neither of you can
do what us birds can do. We follow from the sky, leaving you nowhere to
run, nowhere to hide. Birds really are the
best, most trustworthy, rewarding, and loyal
pets a human can share his or her life with. – Said the bird. – That's right, Mandy, check it out. (cheerful music) – Wow, those birds were so cool. – Boom, birds, baby. Give it up, you gotta love it. – Here we go, talking about himself again. – Oh no, really. Maybe we should go outside and play so we don't have to listen to this again. – Yeah, at least we have a doggy door. This bird's gotta wait for
someone to open a window for him.

(laughing teasingly) – Well, I stand on my human's shoulder while you guys just hang around. I'm closer to my people. – Whatever. You also need more attention
than Jerry and I do. – Yeah, like when they refuse to eat unless they hand feed you. – That's not true, they hand
feed me because they like to. I'm more fun to be around
than a dog or a cat. – Or maybe you just like to eat. – Eating is pretty fun, Mandy. – Well, true. – Hmm, when's dinner? Pretty soon, huh? – It's gotta be. Feels like lunch was hours ago. – That's because it was, savages. Maybe we'll get some of those takeout leftovers from yesterday.

– Oh, yeah, you do that, Jer. You're a regular canine garbage disposal. – Well, what's better
than a good meal, Frank? (sighs) I'm so hungry. I wanna take a bite out of this couch. – It wouldn't be the first
time you've pulled that. – No, but it'll be the first time I've done it because I'm starving. – Why aren't our people back yet? It feels like it's been days. – Has it? – (sighs) No, it hasn't been days, it's been like, two hours. You dogs have a terrible sense of time.

– You're one to talk. Remember when you fell asleep
and forgot you ate breakfast? Then you woke up and ate again. – No, I don't remember that. – Talk about having a
terrible sense of time. – You got so full, we were
afraid you were gonna burst! – Eh, it's better to eat too much than to sit around starving. – You're not hungry, Frank? – Sure I am, but what good
is complaining gonna do? – I don't know. – There's nothing we can do about it 'til our people get home,
then they'll feed us, and everything'll be
fine, just like always. – You sure are calm. – Meh, it's because I'm a bird. We spend so much time up high in the sky, more used to seeing the big picture. – You could've fooled me. I thought you spent most of your time perched right there on
the arm of our couch.

– And I'm still looking down on you. – You know what'd taste great right now? A medium rare rib eye steak! – Ew, gross! What about some millet,
or sunflower seeds? – What about meatloaf and gravy? – (slurping) Mm! – Or a mixed seed blend with
some juicy vegetable pellets. – Hey, look, "Funny Pets" is coming on. Maybe it'll take our minds
off food for a while. (upbeat music) So much for that, no all I
can think about is eating. – If you get any other ideas let me know so I can fly as fast as
I can up the chimney.

– But Frank, we don't have a chimney. – Exactly. – We may as well stop
trying to fool ourselves, we're all starving, and
we're all gonna have food on the brain until we eat. – Yep. – Out of the corner of my eye, this pillow looks like a casserole. – You know, it really does. Ain't that something? I don't even like casserole. – Well, I do, and I like
lasagna, and pot roast, and chili, and souffle, and cake, and pudding, and custard, and– – All right, guys, let's
watch some more TV, and really try to get food
out of our heads this time.

– Oh, food! Did I ever tell you
guys, I love spaghetti, and fettuccine, and tortellini, and cacciatore, and macaroni. – Enough! – I'm sorry, Frank, did you say something? – Yes, Mandy, I did. I used to have my suspicious,
but now I'm completely sure. You're absolutely crazy. – Yes, I do. I thought it was clear by now, where have you been? – Maybe because you eat all
those fatty pasta sauces and dairy products. Not me, give me a nice
bowl of fluffy brown rice with a side of fresh steamed vegetables with peanuts and a chopped peach, pear, banana medley for dessert. – Meh, you helped me
not be hungry anymore. Might as well speak of eating cardboard. – I'll tell you what, us
parrots eat better than anybody.

Ask a bird, any bird. – There are far more interesting
animals than birds, Frank. Even watching a snail eat. What do snails eat? – Slow-cooked casserole? – Oh, boy. (slow bright music) – [Jerry] I'm so hungry right now, I'd gladly eat lousy bird food. – You'd have to fight the bird
for that food first, mutt. Why don't you go chew a sneaker? – Guys, I'm too hungry to argue. – Why don't you go peck a ceiling tile? – Go chase a car. – Go poop on a windshield. – Guys! We're all friends here, okay? We're just hungry. Those are our stomachs growling, not us. – You're right, I'm sorry, Frank. – Me too, buddy. I don't know what came over me. I'm so hungry I could eat this couch. Where in the world are our humans? – Hey, did you guys see that bee? – A bee? And? Do you owe it money, or something? – No, I don't like bees. – Why don't you like bees, Mandy? – Because they're sneaky, and they sting, and stingers hurt my paws.

– Aw, they don't sting ya if you don't mess with them, fluff ball. – No, you obviously haven't hung around many bees in your life. You can't trust them. – You wanna know what I think? I think you have a problem
with winged creatures. – I have a what? How do you figure that? – Well, you're pretty
contentious with me, Mandy, and I'm a winged creature. – Yeah, that's right he is. Winged, just like a bee. – I'm contentious with you
because you're a jerk, Frank! And you're contentious with us. Who is it that starts
arguments around here? Okay, who mostly starts
the arguments around here? – Okay, well, to be fair, that is Frank. – Okay, you know what? I know what'll take
your mind off that bee, a little television. – Oh, good, you're probably right. What's on? – Let's see here. No, no, no, ah-ha! (buzzing)
(upbeat whistling music) – Oh no! Bees! Very funny, Frank. – I know, right? – You're a regular laugh riot. – Us parrots are natural
born entertainers. – Okay, you've had your fun. Turn the channel. – Wait, wait, the good part's coming up.

– [Mandy] Frank, ew! – I think there's a part
coming up where they swarm. – Ew! Turn it off. – And attack! – I swear, give me that remote! – Catch me if you can! – Guys, guys, you're being more annoying than a bee buzzing too close to my ear. Cut it out! – I don't appreciate that, Frank. – Aw, what's a little harmless
fun between friends, huh? – I told you, I don't like bees. – There's all kinda different bees, Mandy.

– And I don't like any of them. Honeybees, bumblebees, ground
bees, especially ground bees. – Why don't you like ground bees? – You ever curl up for a
nap on a warm afternoon, on top of a nice fallen tree, Jerry? – I sure have. – And was there ever a nest
of ground bees hiding inside? – Oh… No. – There you go. I'll leave the rest to your imagination. – Ouch! Hey, we all have our hangups, you know? – Yeah. What are you afraid of, Frank? – Me? Well, I can fly pretty high to get away from just about any threat, so. – What about these guys? – Yeesh! Bats!
(slow music) (bats squeaking) Ew, it's bats. I definitely do not like bats. – Why ever not, Frank? – Because, they fly and I
can't get too far from them. And they're scary. – I think they're cute myself. What do you think, Jerry? – They look like flying mice.

I think mice are cuddly. – Did somebody say mice? Where? – Ew, turn it off. Bats are the creepiest birds, ever. – Bats are not birds, Frank. They're mammals, just like Jerry and I. – Yeah, not only they're mammals, but they're the only
mammals in the entire world that can fly, not just
glide, but actually fly. – Sounds like those bats
got you upstaged, Frank. Well, would you look at that? Frank's afraid of bats.

– I am not afraid of
bats, I just don't like stealthy, leathery,
nocturnal things with fangs. – What's nocturnal mean? – They only come out at night. – Oh, like vampires. – Yes, like vampires. Can we change the subject now? – I dunno, Frank, you took such delight in grilling me over bees. I'd kinda like to delve a little
deeper into this bat thing. What do you think, Jerry? – Say, do you guys feel a little itchy? – Yeah, now that you mention it. I just got my flea dip,
so it can't be fleas. – Ants.
– what? – Ants! They're everywhere! – Calm down, guys, they're just on TV. Look at those ants. – [Mandy] I hear they're
social, these fellas. Big families. – [Frank] Yeah, I thought
my parrot family was big. We got nothin' on their guys. – [Mandy] How many ants
are in an ant family? – [Frank] It's called a colony, Mandy, and they number in the millions. – [Jerry] Millions? No wonder I'm so itchy. – [Frank] Oh, give it a rest, Jerry. There's no ants in this house. – [Jerry] Are you sure? – [Frank] Sure I'm sure.

– [Jerry] Pinky swear? – Pinky swear. You okay out there, buddy? – Jerry, do you need anything? – Bug spray? – How 'bout some treats? That should take your mind
right off those creepy– – Crawly–
– Ants! – Yeah! Better get your treats now, Jerry. – Before the ants eat it all. – I'm coming guys, wait up! – (laughs teasingly) I knew that would snap you right out of it. – (laughs teasingly) I
mean, we birds have so much going on for us, it's ridiculous. In the wild, we're amazing
hunters and gatherers, and we nurture our
young and guide our turf like nobody's business. – And what about in the pet shop where you guys sit in those little cages and look irritated at everything? Not exactly the most charming animals in the room, I have to say, not like us cats for instance. – Or us dogs. Did you guys know that
dogs are statistically the most popular animal in pet stores? We're practically the
reason pet stores exist.

– You're also the reason
rabies exists, Jerry. – Hey, we are not. – Are too. – When's the last time you heard about someone getting rabies from a house cat? – Or a bird. – Uh. – I rest my case. – You rest everything else, too. You cats are lazy. – Bah. – And you dogs are dumb. – Hey! – But us birds, us birds are agile, intelligent, thrifty, problem-solving, playful, and we can carry a tune. Put that in your tin can and eat it. – Okay, I'm over this conversation. There's no winning with you, Frank. Say what you will about cats and dogs, but you are without a doubt
the most self-centered, self-absorbed parrot I've ever known. – If that's supposed to be an
insult, Mandy, I'll take it. I have five mirrors in my cage, you know? I do love myself.

– You're interminable. Let's see what's on TV,
I'm tired of listening to a bird prattle on. – Hey, "Funny Pets" is coming on. What are they talking about today? – Oh great, birds. – Yes. Hey, turn it up, would ya? Look at that bird. (laughs) Look at them go.
(cheerful music) Look at my bird cousins, the coolest. – [Mandy] Eh, worms are more entertaining. – [Frank] Come on, give
it to them, will ya? Birds are something else. – [Mandy] Do you ever quit
your squawking, Frank? – Nope. (Frank laughing) I love it. – Those birds were
pretty funny, I'll admit. What? Well, no, I just, I mean they were. Hey, we're all friends here,
(laughs nervously) right? – Listen to the dog, he knows his stuff. Come on now, I'm serious. Where else can you get
that kinda entertainment? – (laughs) Talk about entertaining. – [Frank] So cool. – [Mandy] And majestic. – [Jerry] And smart, don't forget smart. – [Mandy] Smarter than cats? – [Frank] Definitely. – Well, elephants are cool. They got personality, and those snouts. – Right? They could put out a fire
with those hose noses. – Yeah, but I could just fly
away from the fire to safety with my beautiful,
colorful, feathery wings.

– There you go, thinking
about yourself again. – What can I say? I like positive thoughts. – And judging by that bellow,
you like leftovers, too. – Hey! – Leftovers? Who doesn't like leftovers? – Yeah, speaking of, look at that bear. (laughs) Talk about a belly bandit. (upbeat music) Bears are scary. – [Mandy] But they're fun, too. – [Jerry] Funny on TV, scary in the woods! – [Mandy] I couldn't
have said it best, Jerry. – [Frank] I concur! – [Mandy] Let's stick to TV, shall we? – Wow, those bears make me
feel like I'm on a diet. – Until someone drops a french
fry on the floor, right? Then the diet is outta the window. – (laughs) I've seen him
dive under the table so fast he broke the legs of the table.

– I remember. That was a great Thanksgiving. – Great for you, you
ate three sweet potatoes and a whole bowl of
stuffing in eight seconds. All I got was my coat
covered in hot gravy. – (laughs) That's what you get for napping under the table during
holiday dinner, Mandy. You're lucky the hound didn't try to take a bite out of you. – Try? He did! My tail was sore 'til Christmas. – I'm sorry, okay? I thought it was a turkey leg. – Oh, because I'm so curvaceous? – No, you're just kinda plump
and you don't move a lot.

– You care to repeat that?
– Nope. – (laughs) That's great! You're a regular comedian,
you know that, Jer? Of course cats make it easy, but still, plump and you don't move a
lot, that's rich. (laughs) – You're getting me deeper
into trouble, Jerry. That's what I do. – It's getting colder outside, you guys. Winter's here! – Yippee! I love the winter! All those fascinating
scents and the crisp air. My paw prints in the white fluffy snow. – I seem to recall your paw
prints in slobbery snow, but hey, to each their own, right? – Yeah, I usually steer clear of Jerry when he romps in the snow, especially when he hikes the leg. – Ah, go ahead and pick on me if you want, I still have all the fun outside. – You wanna have fun? You should try flying sometime. Oh wait, you're a dog, you'll
never fly.

(laughs teasingly) – Whatever, frank. When's the last time you flew anywhere except to the couch to bother us? – I'm about comfort these days. Flying's hard work. – Pfft, you're about lazy
these days is more like it. – You're one to talk, Mandy. You get your 16 hour cat nap in yet today? – Hmm, that sounds like a wonderful idea.

It's not easy keeping up this
high level beauty, you know? – Lazy, and arrogant. – Don't forget my lustrous full coat. – It is nice, Mandy. I'm still waiting for my
winter coat to come in. It keeps me so cozy out
there in the wind and snow. – Yeah, but you can't grow
a coat like these guys. Look at that. – [Jerry] Wow, what are those things? – [Mandy] They're bison. – [Jerry] Uh, whatson? – Bison. You might know them as buffalo.

– Oh. – Yeah. They used to be found in great
herds all over North America, but their numbers declined. Now they're on the
endangered species list, so we should definitely
appreciate them while we have 'em. – Okay. Hey, turn that up, I wanna hear more. (upbeat cheerful music) – [Frank] Whoa. What a cool creature. – [Mandy] So huge. – [Jerry] And powerful. – [Mandy] Can somebody ride them? – [Frank] You mean like horses? – [Mandy] Yeah! Imagine what your friends would say if you showed up perched on
top of one of those guys. – [Jerry] You would be
the talk of the party. – [Mandy] You guys never go anywhere. – Can dream. Wow, bison are huge.

I used to think cows were like dinosaurs but the bison dwarfs them. – It sure does. And did you know, the
American bison is the official national mammal of the United States? – And that a bison's daily routine involves two hour periods
of grazing and resting before repeating the whole process again. – Golly. That sounds like one relaxing day. – (laughs) Mandy still makes the bison look like a hard worker. (laughs) – [Jerry] Whoa, look at that one.

– [Frank] Ah, the bighorn sheep. – Also known as the ram. So cool. I love fluffy animals. So cozy, makes me wanna
nestle in their fur and nap. – I second that. Fur nest! – [Frank] Those horns. – [Mandy] Those hooves. – [Jerry] You guys jealous? – [Mandy] No way! I love walking around on my soft paws. – [Frank] If you had hooves like those, you would be a more
interesting creature for sure. – [Mandy] I am interesting
already, bird brain. – [Jerry] Nah, neither of
you are really interesting. – [Mandy] 'cause you are? – [Jerry] Well, at least I can fetch. – [Mandy] Puh-lease! – Well, I sure wouldn't
wanna make a ram mad at me. I get a headache just seeing what it can do with those horns! – You'd be knocked for
a loop for sure, Jerry. But the skulls of bighorn sheep have adapted to protect their brains and absorb the impact of those clashes. – So, those rams could headbutt each other all day long and not feel a thing? – That's it in a nutshell, Jer. Kinda like your skull, just a nutshell with a little teeny tiny
peanut inside. (giggling) – Good thing we don't live in a state that's known to have a ram population.

– That's right, we don't. So, you probably don't have to worry about running into one, literally. – Rams originally crossed
into Alaska from Siberia, and populated areas from Western Canada, all the way down to Mexico. – Wow, how come you two know
so much about these animals? – TV time, buddy, lots of TV time. – What can I say? I love the animal shows. – Oh, look! Beavers, beavers, beavers! – [Frank] Sharp teeth. – [Mandy] Swimmers and chewers, for sure. – [Jerry] I love to chew, too. Slippers, and occasionally boots. – [Mandy] And may I remind you, you love chewing on cat toys. You chew and slobber all over my toys. – [Jerry] Yeah, yum.

– I rest my case. You love those guys, Jerry? – Yep, love 'em! So cuddly. – I never knew you loved
those fluffballs so much. – They're awesome! – I don't much care for rodents myself, only to play chase and scare
the daylight out of 'em. – Beavers are super cool. – All right, all right, to each their own. – I'm not big on 'em either, Mandy. You know how many trees
those things chop down with their big goofy teeth? A couple of beavers can down
a whole forest in a snap. – Seems impressive to me. – Yeah, try looking at it from
a bird's perspective, huh? Where can we build our nests? Beavers move in, there
goes the neighborhood. – Well, you know, I think I saw a beaver in Mrs. Patron's yard
on my walk yesterday. – Right. I was wondering if that was a beaver. Cute little guy. – (laughs) You're joking, right? You two are terrible pranksters. Wait, are you being serious with me? – Yeah, of course we are. Did you see how many fewer trees are around these days, Jerry? – No, no, it cannot be. My trees! – (laughs teasingly) Gotcha! – You guys, I almost dropped my feathers! Never do this to me again.

(laughing) – (panting) I sure am parched. How 'bout you guys? – I could drink a river. – My bad, quadrupeds. I didn't realize the water
bowls were running low, or else I'd have pointed it out to our owners before they left. – So you drank all the water. Typical. – (sighing) They've
been gone a good while. They must be working overtime today. – It's Saturday, Jerry, the weekend. Everyone's off today, they're
all out having a good time. (laughs) They deserve it, putting up with the likes of you two. – Oh. Anyone know where they went? – Day trip. They went to the lake, I think. – Mm, the lake, all that water. Glistening, rippling, crystal clear. – All right, all right,
if we just sit around here talking about it, it'll only be worse. I'm sure they'll be back any time. – Right, it'll be dark soon, the park closes at dusk.

– Firework celebration
at the lake tonight. – Oh no. – Sorry, guys. Shouldn't have drunk all that water. – It's time like this I wish I
was a camel instead of a cat. – How come, Mandy? – Because camels can
drink up to 53 gallons in just three minutes,
and they store liquid in their bodies to draw
from over long periods without water, like now. – Wow, I wish I was a camel, too. – You guys ever been around camels? – No way, there's no
camels around these parts, that I know of. – Let me tell ya, they're
not the brightest animals on the sand dune. – Says the bird brain. – No way, camels are very smart. – Says the pooch brain. – Look, there's a camel on TV! (upbeat music) turn that up. What's this? – It's "Funny Pets", guys! – Hah, here we go! Look at those humps.

– [Mandy] Is it really all water in there? – [Frank] That's a lot of water. – [Jerry] Maybe a camel could come by and let us have some of his water! – [Frank] The water in their humps, it's just for them, Jerry. They can't share. – [Jerry] Aw, shucks, we just have to wait until the end of the fireworks, then. – Yeah, no camel to the
rescue for us, Jerry. (bright music) See? What did I tell ya? Camels are loopy.

Must be all that time in the desert sun. – They're pretty funny, too, though. – Yeah, you'd need a good sense of humor if you looked like that. – As opposed to parrots. – What's wrong with parrots? – Have you looked in the mirror, Frank? – I sure have.
– And? – Did I see one handsome devil. Bold colors, distinguished profile. – (laughs) I've heard it all now. You sure you weren't looking
into a funhouse mirror? – I'm positive. Oh, look, some of your
quadruped relatives, cows. They're so much fun, and
way smarter than a cat.

– Hey! – [Frank] Are you guys
thinkin' what I'm thinkin'? – [Mandy] Milk? – [Frank] Yeah, chilled,
frothy, delicious milk. – [Jerry] You guys are torturing me. – [Frank] Somebody needs to
learn to open that fridge. – [Mandy] Yeah, opposable thumb, anybody? (cheerful music) (upbeat music) – Way smarter than cats, and cuter. – Take that back, wind pooper. – Something just occurred to me, those cows are huge, and
the bigger the animal the more water they consume, right? So you guys drank all the water, not me! See, you two are the reason we're thirsty. – What? Talk about jumping to conclusions. – If the color fits, wear it. – Come on, guys, we're all
in the same doghouse here. It's late, we're thirsty,
and our people are out there having fun while we hang around with a fully-stocked kitchen
but no opposable thumbs. – Speak for yourself, quad. I have opposable digits. I told you us birds were
superior to you land huggers. – Excuse me? Then why have you been sitting
there complaining all day when you could easily fly to the kitchen and fill our water bowls in the sink? – It's not that simple, furball.

– Actually, it does
sound that simple, Frank. – Oh yeah? Then why don't you get up on your hinds and put those D claws to use, huh? – Hmm, yeah, why don't I do that? – Because nobody ever
trained you to, that's why. You ever hear of trial and error? Try, try again? Practice makes perfect? We pets gotta learn these tasks before we can just perform on command. – If they ever start talking about adding another pet to this house, I'm gonna suggest a sea lion. No more dogs, and
absolutely no more birds. – Hey, speaking of, it's
sea lions on "Funny Pets". – [Mandy] Great, turn it up.

Let's see if they're a good fit. – Sure thing. Maybe they can trade me in
at the wildlife sanctuary and send me to a good home, instead of having to hang
around with you guys. – I'll welcome a sea lion any day. – [Frank] Whoa, those
guys are gigan, enormous. – [Mandy] As goofy as could be! – [Frank] I like them. I think I like them better
than either of you two. – [Mandy] Oh yeah? Same here, bird brain. – [Jerry] Shh, I wanna
watch the sea lions. – [Frank] Ah, look at all that water. I bet they're never thirsty. – [Mandy] Oh, you're
such a goofball, Frank.

That's seawater, you can't drink seawater. – [Frank] Oh, yeah, I knew that. – Sure you did. – (laughs) What silly
creatures sea lions are. – So, what do you guys think? Wanna talk to our owners
and add another pet to our little ark? – Hmm, nah. Sea lions are way cool,
but too big for this place. – Besides, they'd eat out all
the food, like, real fast. – Oh, yeah, totally. Nevermind the sea lions, then. Oh yeah, baby! And after we eat, we'll discuss swapping these two furballs for a
couple of cool sea lions.

Hey! (sniffing) Do I smell sushi? I got dibs! ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Bah-dup, do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Bah-dup, do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do (popping) ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Bah-dup, do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do (snapping) ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Bah-dup, do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Do-do-do-do-do (snapping) ♪ ♪ Do-do-do-doo-wah ♪ ♪ Oo-wah bah-bah-bah ♪ ♪ Do-do-do-doo-wah ♪ ♪ Oo-wah bah-bah-bah ♪ ♪ Do-do-do-doo-wah ♪ ♪ Oo-wah bah-bah-bah ♪ ♪ Do-do-do-do (snapping) ♪ ♪ Wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah ♪ ♪ Wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah ♪ ♪ Wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah
(snapping) ♪ ♪ Wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah ♪ ♪ Wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah ♪ ♪ Wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah-wah
(snapping) ♪ ♪ Oo-wah oo-wah oo-wah-bah-bah ♪ ♪ Oo-wah oo-wah oo-wah-bah-bah ♪ ♪ Oo-wah oo-wah oo-wah-bah-bah ♪ ♪ Do-do-do-do (popping) ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah oo-wah oo-wah-bah-bah ♪ ♪ Ooh, yeah, yeah, yeah ♪ ♪ Oo-wah oo-wah oo-wah-bah-bah ♪ ♪ Ooh, yeah, yeah, yeah ♪ ♪ Oo-wah oo-wah oo-wah-bah-bah ♪ ♪ Do-do-do-do (snapping) ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Wah-bah-dup ♪ ♪ Do-do-do-do-do-do-do ♪ ♪ Do-do-do-do-do-do-do-oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Wah-bah-dup ♪ ♪ Do-do-do-do-do-do-do-oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Bah-dup-do-do-oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do (popping) ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Bah-dup-do-do-oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do ♪ ♪ Oo-wah, oo-wah, oo-wah ♪ ♪ Do-do-do-do (snapping) ♪ (upbeat cheerful music)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Pin It on Pinterest

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com